Sunday, November 07, 2010

Nukilan jiwa kacau

Acapkali ayat ini berlegar-legar di fikiran.
Dan masa itulah, air mata seakan mahu mengalir..

Ya Allah,

besarnya dugaan mu..

Ampuni aku kerna xbisa menjadi sesempurna hambamu seperti yang kau ingini..

Ampuni aku kerna sering gagal mengawal emosi di hadapan bondaku..

Kenapa?

Kenapa?

Kenapa bondaku xseperti ibu2 di luar sana?

Mengapa bondaku acapkali mengeluarkan kata2 setajam pisau?

Kenapa bondaku sering menikam dan merobek hatiku?

Kenapa beliau sudah tidak memberi sokongan moral dan semangay seperti dulu?

Kenapa aku dilayan bagaikan sampah di matanya?

Adakah masih menjadi kesalahanku jiwaku seakan memberontak pabila diberi tekanan maha hebat begini?

YA ALLAH,

aku nak exam ni. Usahlah kau uji dgn perkara sebegini..

Sudah banyak ku korbankan demi keluargaku ini.

Sudah banyak air mata mengalir mengawal perasaan ini..

Mengapa semua org xsupport niat baikku utk belajar?

Adakah mereka mahu aku tunjukkan kesungguhan beria2 di depan mata mereka?

Adakah mereka mahu aku mengorbankan masa makan, masa berinternet mahupun masa berkawan?

Tidak kah mereka sedar jiwa ini kosong sekosongnya dan sering meronta2 tuk penuhi segala keinginan seperti manusia lain?

Adakah mereka pikir aku malaikat yang punya hati yg keras dan jitu?

Mengapa mereka selalu membeeo expectation yang tinggu terhadapku?

Aku bukan ada apa-apa yang boleh dibanggakan..

Aku bukan sapa-sapa di muka bumi ini..

Aku cuma minta difahami, bukannya wang ringgit dan kemewahan duniawi semata..

Tolong, aku merayu..

Sebelum aku lenyap di muka bumi ini..



Nukilan,
ninie
jiwa kacau

No comments: