Tuesday, November 23, 2010

Perihal handphone

hurmm..adalah satu hari tu, nak drive keta ke 1 tmpt, aku nyer pandai gi campur hp sonyku W705 n bekas air dlm 1 paper bag. Nak dijadikan cite, penutup bekas air tu xrapat, then letak bawah seat sblh pemandu, dgn pemanduan yg sgtlah xberhemahnya, maka tertumpahla air itew atas handphone. Apa agi, meraung xsudah la aku melihat handphone ku yg jem tetiba.

Maka, blk rumahnyer mengadu 1 rumah ni. adik (2nd sista) g la amik hair dryer nk mengeringkan hp ku itu.. jem jugak. nak jemur cuaca x mengizinkan. jem la smp ke sudah...

Maka, aku mengamanahkan la adikku td menghantar ke kedai service hp. amik ms seminggu and kena charge RM100 lebih gak laa.. mahalnyerrrrr!! tu la padan muka sendiri cuai lg.

Tak lama slps itu, kawan adikku (4th sista) nk jual iPhone die. mula2 die buka harga dlm RM1,500. nego punya nego dpt RM1,000. So aku dgn yakin la membeli sbb aku kenal membe adik aku ni. tapi sembang punye sembang, kesian la plak tgk die terdesak nk guna duit tp sygkan iPhone die. so aku offer ala2 hire purchase atau geran means aku beli RM1,000 then die byr blk aku tiap2 bln ke smp abis RM1,000 then aku bg blk die. Baik x aku? ekekeke...tp aku ikhlas nk tlg die pun. lgpun aku bukan jenis gila gajet nk beriPhon segala..saje nk try je....


Syok gak guna iPhone tp baterry cpt kong laa..pastu xleh nk share with different type of phone. hurmmm... gmbr just nice..gmbr dlm sony ericcson ku W705 lg best ^.^


nway, setelah beberapa minggu pakai, terpikir la nk tukar fon ngan my lil bro ni. Die pakai Nokia N97 mini tu..since die pun dh lama mengidam iPhone, maka bertukarlah kitaorg ni. so far ok la cume die warning battery cpt kong klu guna internet lama2x, then agak slow certain time la. redah je la labuuuuu...


xlama pastu, aku borak punyer borak ngan collegue aku die offer Nokia C6 die..main tukar2 lg...yeay! boleh try perbagai hp nk buat review alrite gak kan kt dlm blog? mcm pro sgt...hehehehehe....blk td, adik aku (2nd sis) pun offer Nokia E72 die plak..gila arr...mcm trend lak kan? tunggu laaaa...br nk bermanja ngan N97 ni...hehehehe..


so, next time kita borak psl fon k? ^.^V

No comments: