Monday, November 01, 2010

Day cream vs Mosturize

Saya ni tercari-carila day cream. Day cream bg saya mesti ada SPF and xmelekit. Kalu boleh nak elak cream kaler putih tp kalau terjumpa pun mesti boleh trus absorb kt kulit n xmelekit SANGATLAH BAGUS!


Recently pakai ST Mosturize Glow cream. Saya rasa ok sbb xmelekit but then mak saya kata muka saya nmpk gelak plak T.T




Then saya gi la guardian ari tu nak survey dulu kononnya.


Tgk2 ada product baru OLAY Advance Whitening. Tapi mahal seyhhhh… RM100 lebey gak la. Mula nk beli dah sbb nk try, pikir2 try la invest for the best product. Alih-alih die kata xde SPF so kena pakai 2 product sekaligus. Xmola pakai byk2 sbb harga dah mahal include skali la kan supposedly. Mula2 aku degil gak aku kt xpe I duduk dlm ofis je xyah SPF bagai ni. But then die kata as long as duduk bawah cahaya lampu pun kena gak ada SPF. Sudahnya aku xbeli pun. Ahaks!



Eh, aku xbeli OLAY tu. Tp aku keep survey yg lain smp la salesgirl tu promote NANO night cream. Die kata sgt bagus n xmelekit. Then aku kata aku nk day cream yg berminyak n xmelekit bila pakai. Then die promote NUTOX moisturize WITH SPF! Mcm day cream yg putih tut p ni moisturize bleh pakai siang n siap ada SPF lagi ok and the bukan cream tapi cecair yg senang absorb ngan kulit. Then aku WOW then beli. Ahaks! Even salesgirl tu siang pakai NUTOX malam pakai night cream NANO. Night cream tu nanti-nantila. Berazam nak beli krim pemutih Tia Amelia la utk pakai malam. Hehehe…


Ahaks, so tunggu result je la yer. Hope bleh cerah la ya…ngegegege….

No comments: